... Všechno vždycky končí dobře. Pokud ne, ještě to není konec.

středa 23. ledna 2013

Pletu

umím vyšívat křížkovým stehem...ale nemám na vyšívání trpělivost,nebaví mě zdlouhavě a pracně píchat jeden steh za druhým. Částečně jsem svou touhu vyšívat uplatnila ve strojovém vyšívání -není to tak zdlouhavé "o)
Háček se mi také nejeví jako velký simpaťák ...
Prostě dávám přednost šití !

ALE ...

Po čase stráveném pozorováním kamarádky Míši  u našich "kafíčkových srazů" kdy ,aby jen tak neseděla,pořád něco háčkuje a sem tam i plete,jsem si vzpomněla,že vlastně umím používat jehlice na pletení.Kdysi dávno jsem dokonce upletla dva svetry "o)

Nebudu to prodlužovat ... zkrátka a dobře po dlouhých létech jsem popadla jehlice a upletla dětem nákrčníky,které jsou nesmírně jednoduché a hrozně praktické.Je to jen upletený obdelník boky sešitý k sobě,vznikne roura,která se převléká přes hlavu,chrání krk a když  mrzne i obličej.Holčičky můžou používat i jako kuklu.
 Syn nechce nosit šálu,ale nákrčník narazí přes hlavu a jde-to mu vyhovuje.Já ho už nějaký ten pátek používám při lyžování. 
Kdo umí aspoň hladce hrrrr na to-stojí to za to :o)
Kubovi(9let)  jsem pletla z 90 ok (dvě hladce dvě obradce)
Jolance (5let) z 80 ok

a tady jsou fotky toho zázraku,jen si ještě neodpustím poznámku.Ať vás nezmatu,čepice pletla kamarádka,zkušená pletařka,nebudu se chlubit cizím peřím "o) Čepice zkusím třeba příště .......kdo ví























Posílám vám krásný zimní pozdrav ze zasněženého valašska a děkuji za přečtení vyjímečně né šícího blogu ♥

3 komentáře:

  1. dobrý..a podotýkám ze Renča má "motorky " na rukou jak rychle jí to šlo...nevychladlo kafe a nákrčníky jsou hotové ,mě pomáhala taky..a těžce jsem nestíhla s křečí v ruce :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Renčo, jsou pěkný :-) A pěkně ladí k čepicím.
    Já jsem si začla dělat nákrčník na kulatých jehlicích a když už jsem měla tak 5 cm na výšku, tak jsem zjistila, že to mám přetočený. Takže jsem to vypárala a dělám ho na dvou jehlicích a pak ho sešiju či sháčkuju.
    A co se háčku týče - když umíš plést, zvládneš i háček, nemám strach. A je super, že je to takový skladný - vytáhneš si trochu víc oko, zabalíš, dáš do kabelky a je to. U pletení bych se bála, že mi vypadne jehlice, uteče oko a je to větší.

    OdpovědětVymazat
  3. Reni, Ty jsi všeuměl :-) Nákrčníky jsou parádní a tam u vás na horách, v tomto počasí, určitě k nezaplacení :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář ♥